søndag 4. desember 2011

Iskrem av sau... Interessant!

Kom over noe nytt her om dagen.... Var innom Kinsarvik helsekost i Bergen og støtte på saueis.



Spennende! 
Fikk dessverre ikke spist is akkurat da og er veldig nysgjerrig på hvordan den smaker...
Har en forestilling om at sauemelk har en skarp smak...Men har egentlig ikke peiling på det. Lurer også på om sauemelk er lettere fordøyelig enn kumelk, på lik linje med geitemelk... 

Noen som har forsøkt sauemelk i isform eller på annen måte? 

2 kommentarer:

  1. Jeg må innrømme at dette bare hørtes rart ut og pysete som jeg er frister det ikke å smake engang.

    Jeg har aldri reflektert over virkningen av kumelk kontra melk fra andre dyr, men kanskje jeg burde?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan være ganske pysete selv... Men i jakt på noe godt som ikke lager krøll kan jeg strekke meg litt ;-) Har ikke peiling på sauemelk, men har lært at geitemelk skal være mer lettfordøyelig (bl.a. professor i gastro som har fortalt meg det).

      Slett